+31 6 41210411
info@elmar-jansen.nl

Dashboarding

Jouw website beter vindbaar

Wat is SEO Dashboarding?

SEO Dashboarding

Een dashboard geeft inzicht. Zo is het ook met een SEO dashboard. Met een SEO-dashboard kun je altijd in 1 oogopslag zien wat de status is van je lopende SEO campagnes. Eigenlijk maakt het niet uit: Als je de data uit Analytics, Search Console of Adwords kunt halen, dan kun je het ook overzichtelijk dashboarden. Het maakt hierbij niet uit wat je KPI is. Voorbeelden van data die je goed kunt dashboarden:

  • Pagina-snelheid
  • Percentage Mobiel/Tablet/Desktop
  • Top landingpages
  • Positie-tracking top trefwoorden
  • Verhouding verkeersbronnen
  • Aantal sessies (ook ten opzichte van voorgaande periode)
  • Bounce
  • SEA-campagne performance

Wat doe ik voor je:

In principe werk ik graag met Google Datastudio. Hiermee zet ik een dashboard voor je op waarmee de status van de belangrijkste KPI’s overzichtelijk in beeld wordt gebracht. Heb je een specifieke KPI, dan maak ik daar een dashboard voor. Weet je eigenlijk niet precies wat je wilt weten maar wil je wel makkelijk kunnen zien hoe het gaat? In dat geval zet ik een dashboard voor je op waar de standaard-metrics allemaal in terugkomen.

Naast het eenmalig opzetten van het dashboard zorg ik – desgewenst – ook voor dashboard onderhoud. Door periodiek het dashboard na te lopen en waar nodig bij te werken, zorg ik dat je altijd volledige en actuele data ter beschikking hebt.

Heb je een dashboard maar vind je het moeilijk om uit alle beschikbare data de juiste conclusies te trekken? Ook daar kan ik je in bijstaan. In dat geval zal ik periodiek alle SEO data voor je beoordelen en de belangrijkste conclusies en daaruit komende actiepunten toelichten.


O.a Houtspel, Boer & Croon en Flinders gingen je voor.