+31 6 41210411
info@elmar-jansen.nl

Content Creatie, Planning & Strategie

Jouw website beter vindbaar

Waarom is content belangrijk voor SEO?

Er zijn 3 redenen waarom content belangrijk is voor het verbeteren van de vindbaarheid van je website:

  1. Extra toegevoegde waarde voor de bezoeker
  2. Goede en unieke content draagt bij aan de autoriteit van je website
  3. Zonder goede content is er voor andere websites niets om naar toe te linken
Content planning en strategie

Content geeft toegevoegde waarde

Een website bezoeker heeft als doel om te vinden wat die persoon zoekt. Lang niet altijd is dat een product, maar vaak zit een bezoeker nog in de overwegings-fase. In deze fase is het belangrijk de bezoekers optimaal te informeren zodat ze overtuigd raken. Overtuigd van jouw kennis en overtuigd van het product/dienst. Geef jij met jouw content de bezoeker voldoende vertrouwen zodat de bezoeker bij jou zal converteren? En doe je dat voor alle denkbare onderwerpen?

Goede content draagt bij aan de autoriteit

Niet alleen de bezoeker raakt overtuigd door goede content, Google doet dat ook. Hoe meer goede en unieke content voor de gebruiker, hoe meer de zoekmachine jouw website als een autoriteit zal gaan zien. Hoe sterker jouw autoriteit, hoe sneller je in de zoekresultaten naar boven komt.

Zonder content geen backlinks

Waarom zouden mensen een backlink naar je website plaatsen, als je hun bezoeker niet verder kunt helpen? Het maakt niet uit of een bezoeker op zoek is naar meer service, meer producten, meer informatie of meer inspiratie. Als jij dat beetje extra kunt geven, dan kun je de link verdienen. Eigenlijk heel logisch toch?   

Tip: Zorg dat je content zo goed is dat een bezoeker geen reden meer heeft om verder te klikken!

Wat doe ik voor je?

Zie je kansen om goede unieke content toe te voegen, maar weet je eigenlijk niet zo goed wat voor content? Ik ga door je content heen, ik duik de statistieken in en ik zorg dat ik van de gerelateerde trends op de hoogte ben. Dat doe ik niet voor niets; Dat doe ik om content-kansen te identificeren en een duidelijke en uitvoerbare strategie op te zetten.

Afhankelijk van het type content dat het beste bij je bezoekers past, en afhankelijk van het onderwerp kan ik deze content voor je (laten) maken. In veel gevallen zijn er meerdere content-kansen. In dat geval help ik je met prioriteren. Hoe hoger het verwachtte rendement, hoe hoger op de prioriteitenlijst. Zoals je zult begrijpen behoort het aansturen van een team content-schrijvers ook tot de mogelijkheden.


O.a. Beslist.nl, Poggenpohl.com en Flinders gingen je voor.